Strona główna
  Polonez schemat elektryczny

IPHONE SERWIS WROCLAW

Temat: Potrzebny schemat instalacji - pomocy
Witam, posiadam poloneza Caro z 1995 (jakas przejsciowka) roku na wtrysku jednopunktowym (komputer za schowkiem) i potrzebuje schemat instalacji elektrycznej. Samochod byl przez pewien czas u mojego znajomego ostatnio, a teraz nie pali. Sprawdzana Cewka była, komputer. Prąd niby jest wszędzie gdzie powinien być, a nie ma iskry. Według schematów, które znajduje w sieci nie zgadzają sie kolory kabli, ktore ida do cewki (ta szeroka wiazka i ta zasilajaca, poza tym na tej zasilajacej na krablu prazowo bialym mam caly czas podawane napiecie, nawet z odlaczona stacyjka. Bardzo prosze o pomoc z tym schematem, albo z poradami co to moze byc.

EDIT: btw. wersja bez sondy lambda, z katalizatorem, poczatek numeru ident. SUPB01AFFSW7

EDIT: Kable zasilajace modul maja kolory Biały z czerwonym paskiem, oraz Brązowy z Białym paskiem
Źródło: fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2961



Temat: [elektryka] kontrolka świateł postojowych
pilnie szukam schematu instalacji elektrycznej do Poloneza caro 1.5 gle 94r.Po prostu nie świeci mi kontrolka świateł postojowych,do niej idzie zielono czarny kabelek już na nim nie mam napięcia ,czyli zestaw wskaźników jest ok.Tylko skąd ten skubaniec bierze napięcie bo z tego co stwierdziłem do bezpieczników świateł postojowych nie idzie:(postojówki wszystkie świecą.
edit :automatic :powód ? [x]
Źródło: fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=574


Temat: Polonez Caro + z 1998 schemat układu elektrycznego
Witam, mam Poloneza Caro + z 1998 roku i mam problem z przegrzewaniem się silnika, mam na chłodnicy 2 wentylatory, pierwszy włącza się przy 120C a drugi wogóle się nie włącza, elektryk mówił ze może to być jakaś usterka w układzie elektrycznym więc jeśli ktoś może to niech wyśle mi schemat układu oraz jeśli macie jakieś rady i spostrzeżenia to proszę o pomoc. ( jakie mogą być przyczyny oprócz czujników temperatury)
Źródło: fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3965


Temat: [DOHC] 2.0 w polonezie



1. zauważyłem że 132 (tą którą ja widziałem link [obok stoi moja przyszła 132 ] ) z wtryskiem ma zgrubienie na masce (przetłoczenie) czy wszystkie takie przetłocznie posiadają ??


to maska od diesla, dlatego ma przetloczenie.


2. czy wspomaganie i przekładnia kierownicza pasują do poloneza ?? jak wygląda sprawa z napędem pompy oleju od wspomagania ??

pompa wspomagania w dohc umieszczona jest na wsporniku filtra oleju i napedzana paskiem zebatym bez mozliwosci regulacji naciagu paska. Mysle ze z zaadaptowaniem tego do silnika poloneza bylby problem, ale dla chcacego...



3. czy warto bawić się w przekładkę mostu z 132/argi do poloneza (oczywiście wiadomo ze trzeba będzie dorobić do mostu mocowania resorów)


zalezy co to za most. Jesli ma przelozenie 4,1 to nie wato, jesli 3,73 to z czystym sumieniem taka przerobke polecam.




4. remontując instalacje elektryczną 132 i chcąc obniżyć koszty można zastosować wiązki elektryczne z poloneza /fiata 125p ??


Nie wydaje mi sie zeby wymiana wiazek byla konieczna, no chyba ze kupujesz auto po spaleniu. Jesli bedziesz potrzebowal to dysponuje schematami do 132.
Źródło: fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=173


Temat: [ELEKTRYKA] Tylna wycieraczka - czasówka
Przełożenie przełączników w systemie plug&play jest według mnie niemożliwe ze względu na inne połączenia elektryczne. Wybierz z kostki następujące kable i spróbuj połączyć wedłud mojego schematu

Położenie neutralne przełącznika jest na środku.
Wciśnięty do góry - ciągła praca wycieraczki.
Położenie dolne przytrzymać - włączenie spryskiwacza i kilka wahnięć wycieraczki
Położenie dolne przytrzymć krótko ( impuls ) - włączenie pracy czasowej, wyłączenie czasówki również impuls.

Przetestowane na Polonezie Caro + w wersji C doposażonej.
Źródło: fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=684


Temat: Instalacja elektryczna Poloneza 1,5i/1,6i (bez katalizatora)


Opis schematu:

* 150. Złącze do podłączenia z przewodem RC i lampką kontrolną CHECK ENGINE
* 151. Pompa paliwa
* 152. Gniazdo diagnostyczne
* 153. Potencjometr CO
* 154. Czujnik prędkości
* 155. Mikroprocesor
* 156. Gniazdo bezpieczników
* 157. Gniazda przewodów świec zapłonowych
* 158. Cewka zapłonowa
* 159. Czujnik położenia wału korbowego
* 160. Złącze do podłączenia z przewodem OB obrotomierza
* 161. Czujnik ciśnienia zewnętrznego
* 162. Zawór sterowania biegu jałowego
* 163. Czujnik położenia przepustnicy
* 164. Wtryskiwacz
* 165. Czujnik temperatury w kolektorze ssącym
* 166. Przekaźnik pompy paliwa
* 167. Przekaźnik pompy paliwa
* 168. Złącze do podłączenia z przewodem SC wyłącznika lampki sygnalizacyjnej niedostatecznego ciśnienia oleju w silniku
* 169. Złącze do podłączenia z przewodem L zacisku 15/54 wyłącznika zapłonu
* 170. Złącze do podłączenia z zaciskiem 30 alternatora
Źródło: sekcja-slask.pl/forum/viewtopic.php?t=167


Temat: Polonez 1,6 benzyna wielopunktowy wtrysk paliwa
kiedys na google wpisałem schemat + polonez +elektryka czy jakos tak i znalazłem rozrysowane wszystkei wersje instalacji elektrycznych, mi nie były potrzebne bo nie mam poloneza wiec olałem, pomógłbym ale ja mam silnik 1,4 z poloneza rovera wiec tam jest inna centralka i być moze inne oznaczenia kabli
Źródło: sekcja-slask.pl/forum/viewtopic.php?t=441


Temat: Polonez Rover - przewód rozrusznika
Witam
Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie jest podłączony "cienki" przewód (a właściwie dwa przewody zakończone kostką) od klemy plusowej od silnika 1.4? Byłem przekonany, że idzie do alternatora, ale wg schematu elektrycznego ładowanie w poldoroverze jest realizowane pośrednio poprzez rozrusznik.
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=25046


Temat: WYŁË‡CZNIK BEZPIECZEŃSTWA (BEZWŁADNO|CIOWY) - POLONEZ ATU

Z tego co się orientuje to ten wyłacznik to jest zawór zapobiegaj?cy wypławaniu paliwa za zbiornika do filtru paliwa gdy samochód np. przewróci się. Jest zlokalizowany wła?nie w pobliżu zbiornika paliwa (chyba tak jest w Atu)

Taki wył?cznik jest na pewno. W Atu znajduje się przy wlewie paliwa i jest postaci płaskiego walca. Budowa prosta - pałętaj?ca się w ?rodku kulka, która przy zmianie położenia odcina możliwo?ć wydostania się paliwa do całego ustrojstwa odpowietrzania zbiornika, czy przez wlew.
Je?li chodzi o wył?cznik bezwładno?ciowy, o który chodzi autorowi w?tku, to przyznam, że nie wiem gdzie on jest (Atu '96). Podejrzewam, że jest on u mnie zamontowany, gdyż przy ostrzejszym hamowaniu słyszę cyknięcie przeł?cznika pod schowkiem zasilaj?cego pompę. Jednak ostatnio przy problemach ze sterowaniem pomp? chyba raczej dokładnie przeczesałem łatwodostępne styki, czujniki etc. i czego? na kształt takiego wył?cznika nie zlokalizowałem. Nawet nie podejrzewałem, że mam co? takiego (przeka?niki wymieniłem, poprzednie były cichutkie), aż do momentu przeczytania tego w?tku.

Skoro już napisałem to dokleję pytanie - gdzie można zdobyć (najlepiej on-line) schemat elektryczny Poloneza Atu 1.6 GLI? W moim papierowym Morawskim i tym zamieszczonym na forum nie ma nic innego jak schemat 1.5, 1.6 GLI po 93 z katalizatorem - a tam kolorki maj? się nijak do tego co mam u siebie. A Plus to inna para kaloszy.
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=10725


Temat: gdzie s? podł?czenia do masy????
Jankiel to ty grałe? na weselu Pana Tadeusza tego słynnego poloneza je tez tam byłem miód i wino piłem

Wracaj?c do twojego pytania konkretnie to jest sporo podł?czen masy w polonezie wiem że pod dech? rozdzielcz? napewno tez s? jakie? kable masowe do osprzętu a tak dokładnie to najlepiej załatw sobie schemat instalacji elektrycznej wtedy to bedziesz miał pokazane co i gdzie.
napisałem co wiedziałem w tym temacie czyli niewiele ale zawsze do usług
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=7945


Temat: podgrzewanie foteli polonez caro 1995?
Za centralk? z bezpiecznikami znalazłem tak? sobie kostkę która jest częsci? orginalnej instalacji elektrycznej. Od czego ona jest. w ksi?żcze nie występuje ona na schematach.
Z 8 gniazd w 7 s? konektory. Układ konektorów jest zgodny w przeł?cznikiem podgrzewania foteli.

Jako uzupełnienie a zarazem pomoc zdjęcia

http://www.fotosik.pl/pok...c13d79ed50.html

http://www.fotosik.pl/pok...5bb606c980.html
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=11179


Temat: Gaśnie na benzynie
A ty moglbys odpowiedziec na pytanie rzeczowo !


GLE to polonez z układem zasilania paliwem poprzez gaźnik, czyli od baku leci rurka do mechanicznej pompki paliwa (napedzanej przez silnik samochodu) a z pompki do gaznika gdzie za pomoca odpowiednich dysz jest dostarczane do gardzieli, mieszane z powietrzem i dostarczane do kolektora dolotowego (ssącego)


GLI to polonez z ukladem zasilania paliwem poprzez urządzenie wtryskowe , w baku jest elektryczna pompa paliwa (odpowiednio sterowana) ktora dostarcza paliwo do urzadzenia wtryskowego, ktorym z kolei steruje komputer na podstawie odczytow miedzy innymi z czujnikow temperatury, sondy lambda, czujnikow podcisnienia w kolektorze ssącym, i wielu , wielu innych... jest to mniej zawodne.... bo elektronika psuje się rzadziej niz mechanika.

Dokladniej sie nie rozpisuje, to tylko nakreslenie glownych roznic, dokladniejszy opis wraz z rysunkami i schematami znajdziesz w ksiazce "Budowa Eksploatacja Naprawa - Polonez" Pana inż. Morawskiego.... to taka Biblia i obowiązkowa lektura dl akazdego posiadacza poloneza ktory traktuje swoj samochod jak cos wiecej niz tylko srodek transportu z punktu A do punktu B.



P.S. Najlatwiej jest odeslac do google albo do szukajki... ale nie popadajmy w skrajnosci !
Myslac w takich kategoriach mozna zamiast forum zrobic przekierowanie do Google.pl...

Skoro juz zadales sobie trud zeby napisac zeby uzyc szukajki mogles chociaz pobieznie wytluamczyc na czym polegaja roznice i podac odpowiednie linki jednoczesnie instrujac ze szukajka dostarcza wielu informacji.... OD TEGO JEST FORUM !
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=14720


Temat: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
Witam Panów.
Cholernie zainteresował mnie ten silniczek 1.8 VVC 145KM.
Twierdzicie że ma skomplikowaną elektronike ale czy aż tak bardzo?? A jak bny np. wypróć całą wiązke z ROVER'a i połączyć ją z wiązką Poloneza. Tzn. to co jest już w polonezie(czyli światła, dmuchawa, radio, itp. itd) to zostawić a wyciąć z wiązki Rover'a.

Druga sprawa to jaka skrzynia biegów będzie do niego pasować?? Z poldorovera?? A może skrzynka forda tak jak w tym artykule??
Skrzynia forda do rover'a

Czy mógłby mi ktoś pokazać schemat elektryczny samochodu z tym silnikiem??

A jeszcze jedno. Ile paliwa taki silniczek wciągnie??

To są tylko moje skromne plany na razie. Nie mam nawet jeszcze poloneza(ale miałem, mój ojciec miał caro disel i przez jakieś 11 lat użytkowania nigdy nie stanął w trasie) ale szukam Poldorovera.
Pozdrawiam.
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=182


Temat: Kontrolka hamulców i problem z korektorem światleł
Witam !!!

Zakupiłem niedawno poloneza atu+ GLi i mam problem z nieustannie świecącą kontrolką hamulców (ta z ikona pedału), po zapaleniu silnika po naciśnięciu hamulca gasnie ale zaraz po jego puszczeniu zapala się ponownie i tak już zostaje cały czas, co może być powodem?? Sprawdziłem żarówki stopu wszystkie prawidłowej wartości i sprawne, płyn hamulcowy odpowiedni poziom (chociaż od tego jest inna kontrolka), hamulce działają bez zarzutów ale męczy mnie co moze byc przyczyną świecenia tej lampki.

Drugi problem to brak płynu w układzie korektora ustawienia prawej lampy, co to za płyn, gdzie jest jakiś zbiorniczek i jak odpowietrzyć ten układ??

Nie ma może ktoś pełnych schematów elektrycznych do plusa z elektroniką Bosh'a bo bardzo by się przydały gdzyż ktos juz najwyraŹniej interesował się kiedyś tą instalacją.


Z góry dziękuje za pomoc.
pozdrawiam pdm64
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=594


Temat: zmiana gaznika na Monowtrysk
Ja już mam wszystkie części, kupiłem dzisiaj na złomie za 250 zł z Passata B3 RP czyli:
kolektor ssący
cały mono wtrysk
sondę lambda
komputer
wiązkę elektryczną
zaślepkę na pompę paliwa
i pompę paliwa elektryczna zewnętrzną z poloneza trucka
króciec wodny

Wymontowałem dziś kolektor z gaźnikiem i wiązkę elektryczna jutro będę wpinał się nowa wiązką do starej dam zdjęcia. Potrzebuje jakiś schemat elektryczny do mono wtrysku. Jak by ktoś miał to proszę o przesłanie na PW.
Źródło: vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=6517


Temat: Podgrzewacz słoneczny do ciepłej wody

Programator DH-7 umożliwia sterowanie oporowymi urządzeniami elektrycznymi o mocy do 3500W (16A) w określonych-programowanych przedziałach czasu.
Urządzenie zbudowane jest w oparciu wysokiej jakości elementy elektroniczne. Umożliwia zaprogramowanie aż 10 programów (włączeń/wyłączeń)!

Te programatory elektroniczne nie nadają się do częstych cykli. nie można zaprogramować aż tylu włączeń/wyłączeń.
Już lepszy byłbymechaniczny programator. Z tym, że on posiada wadę w postaci interwału 15 minutowego (minimalny czas pomiędzy przełączeniami)

Jeśli robić już raz a porządnie to:

wersja minimum:
jedziemy na szrot i szukamy dużego Fiata lub poloneza (rocznik do 1995) tam był czasowy programator pracy wycieraczek. Podmieniamy oporniki odpowiadające za czas przerwy i czas pracy i mamy gotowy...

wersja max:
interesujemy się elektronicznym układem NE555 - aplikacja przełącznik bistabilny - i dajemy pierwszemu lepszemu elektronikowi do poskładania/polutowania programator wg znalezionego schematu.
Przy odrobinie szczęścia będziemy mogli wynegocjować z elektronikiem płynną regulację czasu pracy/przerwy sterowaną potencjometrami i sterowanie pompkami 12V lub 230V

Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=5854







 Podobne
 : IPHONE SERWIS WROCLAW
 : Polonezem przejechałem przez ten czas wymieniłem tylko
 : Polonez Caro podczas jazdy gaśnie
 : Polonez 14 16V rozwiercenie silnika
 : Polonez parcel odprawa celna
 : Polonez Caro za wysokie obroty
 : Polonezy Polish Folk Music
 : polonez 1.6 gsi ecu reset
 . : : .
Copyright (c) 2008 IPHONE SERWIS WROCLAW | Designed by Elegant WPT